Hungary
This article was added by the user Anna. TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Újabb újságokat soroltak a külföldi ügynökök közé Oroszországban

A moszkvai igazságügyi minisztérium pénteken nyilvántartásba vette a Roszbalt hírportált és a politikai elemzésekre szakosodott Republic portált is.

Dmitrij Kolezev, a Republic főszerkesztője Telegram-csatornáján kifogásolta az igazságügyi tárca döntését, mondván, hogy a portál nem kap külföldről finanszírozást. Hangsúlyozta, hogy előfizetőik hozzájárulásaiból tartják fenn tevékenységüket. Nyikolaj Uljanov, a Roszbalt főszerkesztője pedig bejelentette, hogy fellebbezni fognak a döntéssel szemben. Szintén tagadta, hogy a hírportálja külföldről kapna pénzt, sőt kiemelte, hogy munkatársai között nincsenek kettős állampolgárok. Az idegen ügynökök listáján jelenleg mintegy kilencven jogi- és természetes személy szerepel, köztük több tucat újságíró és független sajtóorgánum, mint például a Dozsgy, vagy a Meduza.

A dpa német hírügynökség felidézte, hogy a névsoron eddig még nem lett feltüntetve az idei Nobel-békedíjjal kitüntetett Dmitrij Muratov orosz újságíró alapította Novaja Gazeta című független lap. Vlagyimir Putyin orosz elnök a héten viszont arról beszélt, hogy a rangos kitüntetés nem minősülhet Muratov számára egyfajta pajzsként, amely megvédi jogsértések esetén a bűnügyi eljárásoktól, illetve attól, hogy esetleg felvegyék a külföldi ügynökök listájára.

Az idegen ügynöknek minősített tömegtájékoztatási eszközök a vonatkozó szabályozás értelmében kötelesek adatokat szolgáltatni vezetőségük személyi összetételéről és pénzeszközeik elköltéséről, az általuk előállított tartalmakon pedig kötelesek feltüntetni a hivatalos státusbesorolásukat.