Suriname
This article was added by the user . TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Huishoudelijke chloormengsels hebben levens geëist

OPINIE- In recent nieuws is helaas te lezen dat twee kinderen in Suriname zijn overleden door waarschijnlijk in contact te zijn gekomen met giftige stoffen, waaronder Malathion.

Een ander verontrustende kwestie is het mengen van chemicaliën, waaronder chloor. Het is belangrijk om te begrijpen dat chloor, hoewel vaak gebruikt voor reinigingsdoeleinden, in combinatie met bepaalde andere stoffen levensbedreigende risico’s kan veroorzaken.

Wanneer chloor wordt gemengd met zuren, zoals die in sommige toiletreinigers, of ammoniak, dat in veel schoonmaakmiddelen wordt gevonden, ontstaan er giftige gassen.

Deze gassen, zoals chloorgas en chloramine, kunnen bij inademing ernstige ademhalingsproblemen veroorzaken en zelfs leiden tot de dood.

Er zijn wereldwijd al meerdere sterfgevallen gemeld waarbij mensen, in een poging om hun huis grondiger schoon te maken, verschillende schoonmaakproducten hebben gecombineerd, onbewust van het potentieel dodelijke gevaar dat ze creëerden.

Zorg ervoor dat u nooit chloor met andere schoonmaakmiddelen mengt en dat u altijd in een goed geventileerde omgeving werkt.

Laten we allemaal onze deel doen om veiligheid te waarborgen door ons bewust te zijn van de risico’s en de juiste procedures te volgen.

R. Pinas

DISCLAIMER: Publicatie van opiniestukken houdt niet in dat GFC het eens is met de inhoud