This article was added by the user . TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Former German Chancellor Schroeder sues Bundestag to regain privileges - DPA

Article Author:



BERLIN — Gerhard Schroeder, who is increasingly ridiculed in Germany for his pro-Russian views, has filed a lawsuit against the lower house of the German Bundestag seeking to restore his privileges as former chancellor, the DPA reports. .

Schroeder, 78, stepped into a publicly funded office in May amid growing disappointment over his refusal to distance himself from Russian President Vladimir Putin following Russia's invasion of Ukraine. deprived of the rights of

Schroeder's lawyer, Michael Nagel, told Deutsche News Agency DPA on Friday that he had filed a lawsuit with the Berlin Administrative Court.

According to court filings reviewed by the DPA, the decision to close Schroeder's office and redeploy remaining staff was "absolutely absolutist in its own way." It is reminiscent of a monarchy state.” It should not be allowed to stand in a democratic constitutional state.

Congress said it had not yet received the case from the court and could not comment further.

From 1998 he was prime minister until 2005. Schroeder developed a relationship with President Putin that overshadowed much of his career. Schroeder called Putin a close and personal friend, and they had long conversations over drinks.

He traveled to Moscow in late July to meet with President Putin, after which he said Russia wanted a negotiated solution to the war in Ukraine. Ukrainian President Volodymyr Zelensky called Schroeder's behavior "disgusting".

Nordstream, which carries Russian gas to Germany under the Baltic Sea I'm here. According to LinkedIn, it's by Russia's Gazprom.

After heavy criticism, Schroeder resigned from the board of Russian state oil company Rosneft in May and declined a nomination to Gazprom's board.

Earlier this week, Mr. Schroeder survived a move in a local branch of the Social Democratic Party to oust him, but the commission said there was no evidence he had broken party rules.

(reported by Maria Sheahan, edited by Mark Heinrich)