Tavaly októberben támadó jellegű állítások jelentek meg különböző kormányközeli lapokban a Hintalovon Gyermekjogi Alapítványról. Azt állították, hogy a szervezet „gyerekvédelmi tevékenységbe bújtatott LMBTQ-propagandát végzett óvodákban”. Nem árulunk el azzal meglepetést, hogy a hír valótlan volt és bár az alapítvány helyreigazítást követelt a lapoktól, azok nem tettek eleget a kérésnek, így sajtópert indítottak ellenük. Pontosabban a a pestisracok.hu, a vasarnap.hu, valamint a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) több lapja, a magyarnemzet.hu, a mandiner.hu és az origo.hu című oldalak ellen is.

A pereket minden esetben az alapítvány jogerősen meg is nyerte - írja a media1.hu az alapítvány közleményére hivatkozva.

Az ítélet szerint a médiumoknak közzé kell tenniük a valótlan állítások helyreigazítását a felületeiken, ennek viszont az alapítvány elmondása szerint az origo.hu a mai napig nem tett eleget.

 A lap leközölte azt is pontosan mit kellene közzétennie az Origónak:

Az origo.hu oldalon 2020. október 7-én megjelent »Óbudán már az óvodákban érzékenyít egy LMBTQ-szervezet« című cikkünkben valótlanul híreszteltük, hogy a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány LMBTQ-szervezet. Valótlanul híreszteltük, hogy gyermekvédelmi tevékenységbe bújtatták az LMBTQ- propagandát Óbudán. Valótlanul híreszteltük, hogy a Hintalovon Alapítvány jelenleg a Háttér Társaság a Melegekért szervezettel együtt a vidéki iskolákban terjeszkedik.A valóság ezzel szemben az, hogy egy gyermekvédelmi szakmai program indul Óbudán, ami a teljes gyermekvédelmi rendszert érinti. Az érintett szakmai szervezet, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány nem LMBTQ-szervezet, és nem folytat lobbitevékenységet, hanem segítő és támogató szolgáltatást nyújt a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjainak, elsősorban gyermekbántalmazás kérdéseiben.