Suriname
This article was added by the user . TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Jongen(14) krijgt buikpijn en sterft kort na eten zeer pittige chips

GFC NIEUWSREDACTIE- Een 14-jarige jongen(foto) is vrijdag overleden, enkele uren nadat hij deelnam aan de zogenaamde ‘One Chip Challenge’, een trend op sociale media. Bekijk onderaan de beelden.

Volgens rapporten gelooft de familie van de tiener dat deze ‘challenge’ heeft bijgedragen aan het plotselinge overlijden van de Amerikaanse jongen.

Harris Wolobah, een tweedejaars student aan de Doherty Memorial High School in Worcester, at een extreem pittige Paqui-chip op school en kreeg al snel last van buikpijn, meldt zijn moeder Lois via NY Post.

paqui chips | GFC

De beruchte chips

De jongen werd opgehaald door zijn familie en leek zich beter te voelen, maar werd later bewusteloos aangetroffen net toen hij op weg was naar basketbaltraining.

Hij werd met spoed naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht, waar hij dood werd verklaard.

Het exacte overlijdensoorzaak is nog niet bevestigd en de resultaten van de autopsie zijn nog in afwachting.

harris wolobah2 | GFC

De tiener was een opkomend talent in basketbal

De moeder vertelde aan media dat zij gelooft dat haar zoon is overleden door complicaties als gevolg van het eten van de pittige snack.

De fabrikant van de chip waarschuwt op zijn website dat het eten van de chip nadelige medische effecten kan hebben.

Bovendien adviseert het merk Paqui dat de chip alleen door volwassenen moet worden gegeten en dat medische hulp moet worden gezocht bij ademhalingsmoeilijkheden, flauwvallen of aanhoudende misselijkheid.

De schoolgemeenschap van Worcester en zijn basketbalcoach Douglas Hill herinneren de jongen als een hardwerkende, opkomende talent wat de tragedie des te pijnlijker maakt.